Meniny má Valér
Modernizácia tohto dôležitého dopravného koridoru vo výške takmer 275 miliónov € bude financovaná prevažne z eurofondov.
Po vyše dvojročnom procese verejného obstarávania sa zhotoviteľom stalo taliansko-slovenské združenie stavebných firiem ICM S. p. A., Vicenza (vedúci člen) a Váhostav-SK. Predpokladá sa, že stavebné práce potrvajú viac ako tri roky. Ich výsledkom bude prepojenie slovensko-českej hranice so slovensko-maďarskou hranicou cez Bratislavu, skrátenie jazdných časov a zníženie hluku.
„Je v prioritnom záujme ŽSR začať čo najskôr s implementáciou tohto projektu spolufinancovaného z prostriedkov Európskej únie, čo nám umožnil podpis zmluvy. Tento projekt je fázovaný a bude hradený aj z budúceho programového obdobia, keďže agentúrou INEA (Innovation and Networks Executive Agency – pozn. ŽSR) bola odsúhlasená etapizácia projektu na viacročné obdobie teda rozdelenie projektu na fázy,“ uviedol pre agentúru SITA generálny riaditeľ ŽSR Miloslav Havrila.
Táto zákazka je súčasťou globálneho projektu prepojenia slovensko-českej hranice so slovensko-maďarskou hranicou cez Bratislavu. Špecifickým cieľom projektu je napojenie modernej bezpečnej železničnej infraštruktúry SR na európsku dopravnú sieť, čím sa zabezpečí prepojiteľnosť európskych regiónov modernou a kvalitnou sieťou v súlade s medzinárodne dohodnutými požadovanými technickými parametrami.