» Ako získam dotáciu pre organizáciu


Z rozpočtu mesta je možné poskytnúť dotáciu na činnosť športovým klubom, rôznym občianskym združeniam, neziskovým organizáciám a iným právnickým osobám či dokonca obciam. Mestské zastupiteľstvo vyčleňuje každoročne finančnú čiastku, ktorá sa následne môže rozdeliť žiadateľom. Prinášame vám súhrn podmienok, na ktoré nesmiete zabudnúť pri podaní žiadosti.

Podmienky poskytovania dotácií a grantov upravuje všeobecne záväzné nariadenie č. 16/2011 o dotačnej a grantovej politike mesta.

Z rozpočtu mesta sa poskytuje:

a) dotácia na ročnú činnosť (poskytuje sa na základe výzvy, ktorú zverejní mestský úrad na úradnej tabuli a internetovej stránke mesta),

b) mimoriadna dotácia, ktorá je priamo vyčlenená v rozpočte mesta, schvaľuje ju mestské zastupiteľstvo, poskytuje sa v odôvodnenom prípade na konkrétnu aktivitu, akciu, podujatie.

c) osobitná dotácia na podporu športových klubov z rezervy primátora mesta.

1. Podanie žiadosti

Na dotáciu nie je právny nárok a dotáciu nemôže získať politická strana.

Žiadosť sa podáva na mestský úrad v lehote do 30. novembra v roku, ktorý predchádza roku poskytnutia dotácie (ak ide o dotáciu na ročnú činnosť občianskych združení), alebo v lehote do 31. januára príslušného rozpočtového roka, v ktorom sa poskytuje dotácia (ak ide o dotáciu na činnosť pre športové kluby a organizácie). Možno podať elektronicky, ak tak určuje zverejnená výzva.

Žiadosť musí obsahovať:

  1. presnú identifikáciu v súlade s označením v príslušnom registri, napr. v obchodnom alebo živnostenskom registri, registri vedenom krajským úradom, Ministerstvom vnútra SR,
  2. fotokópiu dokladu, ktorý osvedčuje vaše zriadenie (právnické osoby výpisu z obchodného registra; fyzické osoby podnikatelia živnostenského listu; občianske združenia a iné neziskové organizácie dokladu o registrácii na príslušnom orgáne štátnej správy, dokladu o pridelení IČO),
  3. fotokópiu zmluvy o zriadení bankového účtu,
  4. IČO alebo DIČ, ak máte pridelené,
  5. meno, priezvisko a funkcia vášho štatutárneho zástupcu,
  6. adresu alebo sídlo,
  7. telefón, fax, email a webovú stránku, ak ju máte zriadenú,
  8. názov aktivity, akcie alebo podujatia, termín,  čas a miesto jeho konania, ak sa poskytuje dotácia na jeho konanie,
  9. účel použitia a požadovanú výšku poskytnutej dotácie,
  10. odôvodnenie žiadosti.

K žiadosti je potrebné priložiť:

  1. čestné vyhlásenie o pravdivosti a úplnosti všetkých údajov uvádzaných v žiadosti a jej prílohách,
  2. čestné vyhlásenie, že nemáte voči mestu žiadne záväzky, nie je voči vám vedený výkon rozhodnutia alebo konkurzné konanie, resp. likvidácia, a nebola vám uložená v lehote jedného roka pred podaním žiadosti sankcia pre čerpanie poskytnutej dotácie v rozpore s niektorým ustanovením uzavretej zmluvy,
  3. súhlas so spracovaním a zverejnením v žiadosti uvedených osobných údajov a iných údajov,
  4. dátum a podpis oprávnenej osoby,
  5. ďalšie prílohy, ak sú určené vo výzve.

Vzor žiadosti o dotáciu si môžete stiahnuť z webu Malaciek tu. Dotácie sa rozdeľujú športovým klubom z určeného objemu peňazí podľa kritérií, ktoré tvoria prílohu č. 1 citoveného nariadenia.

2. Spracovanie žiadosti

O pridelení dotácie rozhodnuje primátor mesta alebo mestské zastupiteľstvo (záleží od výšky poskytnutej dotácie).

Vašu žiadosť spracuje mestský úrad, príslušným je oddelenie ekonomiky.

V prípade, že vaša žiadosť nie je úplná, úrad vás bezodkladne písomne, telefonicky alebo elektronicky vyzve, aby ste ju v lehote 10 pracovných dní odo dňa oznámenia doplnili. Ak nedoručíte doplnenú žiadosť, žiadosť sa vylúči z rozdeľovania dotácií na príslušný rozpočtový rok.

Mestský úrad pripraví podklady príslušným komisiám mestského zastupiteľstva (podľa svojej príslušnosti), ktoré vašu žiadosť prerokujú a odporučia prideliť alebo neprideliť dotáciu.

3. Podpísanie zmluvy

V prípade, že vašej žiadosti o poskytnutie dotácie bolo vyhovené, mestský úrad pripraví návrh zmluvy o poskytnutí dotácie z rozpočtu mesta, na základe ktorej vám mesto vyplatí schválenú výšku dotácie.

4. Vyúčtovanie dotácie

Po vyčerpaní dotácie ste povinní:

a) vykonať jej vyúčtovanie v súlade so žiadosťou o poskytnutie dotácie a podľa podmienok uvedených v zmluve,

b) predložiť kópie účtovných dokladov preukazujúcich čerpanie dotácie,

c) nevyčerpané prostriedky vrátiť na príslušný bankový účet mesta v lehote 30 dní odo dňa zrealizovania aktivity, akcie alebo podujatia, najneskôr do 31. decembra roka, v ktorom mu bola dotácia poskytnutá.

V prípade nedodržania termínu vyúčtovania poskytnutej dotácie v stanovenom termíne, použitia dotácie v rozpore s dohodnutým účelom a uvedenia nepravdivých údajov a informácií v žiadosti a jej prílohách, ktoré majú priamy vplyv na výšku poskytnutej dotácie, a v čestných vyhláseniach, ste vylúčení z čerpania dotácie na nasledujúci rok.


Získajte viac informácií, pridajte si nás na Facebook

Počasie

Poskytuje In-počasie