Meniny má Anastázia
Noviny OZ Ľudia pre Malacky vychádzajú k druhému výročiu založenia občianskeho združenia (23. marca 2012).
Prvé číslo obsahuje výber niektorých článkov, ktoré boli dávnejšie publikované na našej stránke, a je tiež venované trojročnému bilancovaniu práce našich poslancov. Zároveň predstavuje niektoré projekty, ktoré OZ LPM v spolupráci s ostatnými plánuje v najbližších mesiacoch zrealizovať.
Rovnako ako sme doteraz umožnili aj na portáli LPM.sk publikovať príspevky rôznym organizácií v Malackách, ktoré prejavili záujem a chceli dať vedieť o svojej činnosti, úspechoch, plánovaných i zrealizovaných akciách, aj cieľom novín je vytvoriť mediálny priestor pre občianske združenia, športové kluby, neformálne združenia, ale aj jednotlivcov, ktorí chodia po Malackách s otvorenými očami, všímajú si dianie vo svojom okolí a chcú sa podeliť so svojimi postrehmi s ostatnými.
Noviny budú vychádzať zatiaľ v dvojmesačných intervaloch, nemajú ustálené rubriky, ich obsah bude závisieť od spätnej väzby od čitateľov, ktorí môžu priamo do ich tvorby zasahovať nápadmi, postrehmi, tipmi na reportáž, rozhovory.
Distribúciu do schránok každej malackej domácnosti zabezpečuje Slovenská pošta, a. s.. Ak by ste noviny do víkendu nedostali alebo ich našli pohodené mimo poštových schránok, prosím, napíšte do komentára lokalitu, v ktorej bývate.
pošli do vybrali.sme.sk
27.03.2014 10:57:38 | Karol
A uz je to tu. Sirenie demagogie bez moznosti reakcie :-)
27.03.2014 11:20:47 | marek
ano, ondrejkov malacky hlas je krasnou ukazkou. malacanom treba dat do schranky alternativu malackeho hlasu, palec horec!
27.03.2014 11:42:23 | jasom
zvolebnieva sa .......:) :)
27.03.2014 12:12:42 | Fiona
Veru zvolebnieva. Pán Říha to nenechá na náhodu. V novinách možno vysvetlí, prečo podporil premrhanie mestských financií na kapelu, ktorá má prepojenie na LPM. Možno im tá kapela bude hrať na predvolebnom mítingu. Muzikanti, skupiny, pán Říha vytvoril precedens. Žiadajte o dotáciu, dostanete ju. A ak nie, platí to, čo som uviedla vyššie.
27.03.2014 12:14:16 | Milan
Po dlhsom case som navstivil tieto stranky a precital som si jednotlive prispevky ako aj rekcie na ne, no jediny kto tu siri demagogiu si ty "Karol"
Co sa tyka LPM v printovej podobe je to skvely napad, drzim vam palce.
27.03.2014 12:32:11 | Milan
Podla reakcii dostavaju mnohi zamestnanci mestskych institucii strach, ze pridu o koritka.
Naozaj ma "bavia" mestske web.stranky, napr. v clanku KTO STRATIL KLUCE,
Mgr. Janotovej nevadi, ze neopravnene pouziva "ilustracne foto" - a vykrada web, (na danej ilustracnej fotke je vodotlac, kt. ochranuje danu fotografiu pred odcudzenim, ak by mestske media za nu zaplatili, bola by dana fotografia bez vodotlace)
Tak toto je zlodejina v priamom prenose ..... aj tu je vidiet ako fundovane su obsadene miesta Mesta Malacky
27.03.2014 14:53:28 | marek
preco mi administrator zmazal komentar? komentoval som karola sak to nastrceny pako :) dobre nepouzijem slovo ukajat ale spisovnejsie slovo masturbovat :D karolko nemasturbuj tu a chod masturbovat inde :D si trapny a uz aj smiesny :)
27.03.2014 18:05:39 | emy
Je to zaujímavé, ale keď sa tuná objaví nejaký nový článok, najviac je naň negatívnych reakcií. Malačania, zamyslite sa, prečo by nemohli LPM vydávať nové noviny, ja to určite privítam, lebo Malacký hlas sa už vôbec nedá čítať, preč sú tie časy, keď sme si tam mohli prečítať o čom sa rokuje na zasadaniach mestského úradu, čo je nového v Malackách a pod. Dozviem sa to akurát na stránke LPM. Držím palce a nech sa dielo vydarí.
27.03.2014 18:50:19 | Oskar Dobrovodsky
To je ozaj dobry napad, kedze nie kazdy ma pristup na internet. Verim, ze budete mat u ludi uspech, kedze pisete k veci, zrozumitelne, nestranne, nezaujato. Prajem vam vsetko dobre a stale viac a viac nielen citatelov....
27.03.2014 20:22:59 | Z. Petrasova
Suhlasim s emy. Malacky hlas sa uz neda citat. Isiel dole vodou. Kritizujete poslancov, ze si idu vydavat vlastne noviny. Stale lepsie ako ked primator zneuziva priestor v mestskych mediach ktore su z nasich penazi. Nech si aj on zaplati svoj priestor! Mestskemu uradu treba zdravu protivahu. A co je na tom,ze pan poslanec Riha si bude robit kampan. Sa pozrite okolo seba. Kolko ludi uz hovori o komunalnych volbach. My sme v praci uz otvorene hovorili ze ked skoncia prezidentske volby, zacnu sa spominat komunalne. Patri to k zivotu a je len na prospech pana poslanca, ze je krok napred pred primatorom ktory ma viac moznosti sa zviditelnovat v mestskych mediach. Som uplne za a chvalim tento krok LPM. Keby boli v mestskych novinach budete ich kritizovat a zderiete ich hned z koze ze si dovolili zneuzit mestske media. Tak si zalozili svoje noviny. Nechapem tych ludi co tu kritizuju,nikto vas nenuti aby si otvarali portal lpm. Nikto vas fakt nenuti tak si citajte mestske media a custe :-) Vase debaty mi idu uchom von lebo z nich citit cistu zavist az nenavist alebo strach ze vas neohrozeny sef je zrazu ohrozitelny? :-)
27.03.2014 21:05:28 | peto peto
z.petrasova trafila si to po hlavicke!!! :) dva roky tu pisem na stranke a sa bavim z takych trapkov :D ja byt riha sa s vysoka smejem na trapkoch jak shrek a fiona... oni si tu napisu v diskusii jeden komentarik a su strasne stastni jak uskodili... :D ale dosah ich komentarika je iba PERCENTO ludi co si precitalo clanok... a zapati riha vyda noviny ktorymi pokryje cele malacky... sak sa moze z nich smiat :D bravurne kroky...!! nechcem lichotit ked to aj citate pan riha ;) ...sledujem jeho kroky od casu ked nastupil do zastupitelstva... ludia za nim idu idem na pivo a hovorime s kamosmi pri stole a ked dojde rec na mesto ine meno nepocut... proc? chyta protestne hlasy ludi... jednoznacne strategia a najlepsi marketing... pre rihu nebude lepsi super ako ondrejka nic viac si nemoze zelat len aby isiel... ondrejka je vyhorete palivo v strasnych pruseroch... nevie vysvetlit ani svoje kauzy s rodinou... ludia ho nezvolili ani do kraja... a riha ma iste nieco na ondrejku... nejaku bombu korupcnu alebo nejaky kseft utajeny... co uz stale naznacuje... potom ze preco si nezelat ondrejku :D sa kuknite na krajske volby a aky tah urobilo lpm... par dni pred volbami dalo podporu macejkovi a dobrovodskemu sam riha nesiel do volieb a takymto krokom odpalili ondrejku!!! dalsi bravurny krok!! ... facebok 2200 ludi to je masa jak hovado staci kevy im dene posuvate statusy a su vasi.. take z.petrasova oni nemusia cusat lebo je to iba na smiech jak ta zavist ide :D
27.03.2014 21:52:36 | Thomas Dos
Plne súhlasím s "JASOM".
27.03.2014 23:31:30 | hanka
A aky je v tom problem? :) Ved sa tym asi nikto ani netaji ze idu volby :D
28.03.2014 00:58:10 | Fiona
Pán Říha, to Vám nestojím ani za odpoveď? Nevysvetlili ste, prečo ste podporili premrhanie mestských financií na kapelu, ktorá má prepojenie na LPM. Aj tento návrh vyšiel z mestského úradu?
28.03.2014 07:19:20 | T.O.
Shrek a Fiona ake vystizne :D
28.03.2014 18:43:55 | Ivan
Plne súhlasím s "Thomas Dos". :-)
31.03.2014 15:53:26 | Steve Malacan
Chcel by som vyjadriť názor na 1. vydanie miestnych novín združením Ľudia pre Malacky. Podivuhodný čin, až na to, že budeme mať dva \"plátky\" rozdielneho zamerania.
Súčasný Malacký hlas, je novinami mesta, druhý novinami združenia.
Počas súčasného volebného obdobia, som nepočul, nestretol sa s iniciatívou OZ rozšíriť Malacký hlas o viac strán tým aj obsah. Urobiť ich tématicky zaujímavejšími a atraktívnejšími. Bolo by to nákladnejšie a občania, by ich museli zrejme zaplatiť. To tu už bolo. Čiže zostáva bezplatná cesta k občanom. Podotýkam, že noviny sú apolitické. Dostáva sa to ku všetkým občanom ako noviny mesta, čiže súkromným osobám. Čo je logické.
Je celkom priezračné, že prečo vznikli nové noviny ako protiváha Malackému hlasu. Tí istí občania tohto mesta , možná menšina, si založili vlastné noviny. Slobodne, demokraticky a tak ich rozširujú do rodín.
Je tu ale jeden háčik. Kým noviny mesta sa dávajú do schránok občanom, noviny OZ tiež.
Kým mestské noviny, by sa akceptovali, ale prečo noviny OZ? Čo na to občan? Môže mu hocikto, hocičo hodiť do súkromnej schránky bez jeho vedomia, okrem normálnej zásielky (listy, oznámenia a pod). Jeho súkromie je chránené aj Ústavou. Čo na to hovorí OZ? Pýtali ste sa občanov, či im môžete hádzať ich noviny do schránok? Čo, ak si to neprajú niektorí občania z rôznych dôvodov. Nie je to nátlak, je to demokratické? Či budete opäť kritizovať, pranierovať, čo to píšem, veď občania sa rozhodujú, slobodne, demokraticky.
Udivil ma najmä úvodník p. Vidanovej, kde apeluje na rôzne subjekty s cieľom spájať sa, spolupracovať, hľadať prieniky a sieťovosť. Prepáčte ale je to frázovitosť. Akoby sa doteraz tieto skutočnosti nediali a vy prichádzate asi s objavom storočia.
Pokiaľ budete na web stránke Ľudia pre Malacky, vystupovať neprofesionálne, ponižovať , urážať, dehonestovať ľudí, občanov, verejne osočovať aj reprezentantov legálnych politických strán a iných, tak to je na zváženie a cesta do pekla.
Akoby pravicové strany boli ideálne a bezchybné. OZ má šikovných ľudí, ale zdá sa mi, že sa tiež politicky skrývajú za OZ, ale vystupujú politicky, za viaceré strany. Treba mať aj akúsi úctu k predstaviteľom mesta. Ale čo tam po úcte, keď hore pravicové strany kydajú na ústavných činiteľov súčasnej legitímnej vlády a prezidenta., prečo by nemohli v Malackách.
Dajte verejný sľub, že ak niekto bude na funkcii primátora, resp na inej pozícii na mestskom úrade, či v iných štátnych inštitúciách, že nebude protežovať žiadneho rodinného príslušníka (syna,dcéru, manželku, manžela a iných) tak ako to vy teraz odsudzujete, vystupujete verejne a píšete. To vám neuverí hádam nikto. Zachádzate tak ďaleko, že ponižujete aj ľudí, ktorí prídu do Malaciek z rôznych príčin, z iných regiónov Slovenska a chcú sa tu angažovať. Zabudli ste, že existuje občan SR a môže žiť, bývať, angažovať sa po celom Slovensku.
Keď kritizujete, osočujete, ponižujete, tak to teraz dokážte činom a vašim prehlásením.
Ľahko sa to napísalo v úvodníku a horšie sa bude realizovať.
OZ sa aj týmito novinami vyčlenilo ako subjekt zo všeobecnej občianskej komunity a chce ísť vlastnou cestou. Nič neobjavili, jednoducho chcú tiež vládnuť aj v meste Malacky, je to cítiť viditeľne. Nezabúdajte, že keď tam budete, tak sa to celkom normálne obráti voči vám. Ale politika nie je nadarmo nazývaná huncútstvom.
Na 80% ste prevzali agendu Malackého hlasu v inom ponímaní. K obsahu sa nevyjadrujem, lebo to je iná téma pre budúcnosť.
Chcem, vám ale poďakovať za iniciatívne návrhy, podnety a realizáciu v rámci mesta, ale aj tie, ktoré nie sú priamo spojené s mestským úradom, presahujú rámec mesta a sú vykonávané inými firmami, súkromnými či štátnymi.
Verím, že si môj názor nájde miesto vo vašom budúcom čísle, čím dokážete to avizované spájanie, spolupráca a sieťovosť.
31.03.2014 19:49:30 | Lucia Vidanová
Milý Steve Malacan,
vďaka za Vašu akčnosť. Škoda, že sa nepodpisujete skutočným menom. Je pre mňa príjemnejšie reagovať na poznámky konkrétnej osoby, ktorá je ochotná viesť konštruktívny dialóg. Ale vážim si aj anonymné podnety, ak sú vecné a a posúvajú témy, ktoré ľudí zaujímajú.
Noviny LPM sú distribuované ako neadresné zásielky, ak má niekto označenú schránku oznamom, že si nepraje vhadzovať nič iné okrem osobnej adresnej pošty, tak mu nemusia byť noviny doručené. Myslím si, že takéto formy oznamov poštové doručovateľky akceptujú. Pokojne to môžete urobiť aj Vy. Priamo do schránok sú distribuované Malacko, Naše Novinky, Hlas Regiónu, v iných krajoch napríklad Turčiansky Telegraf, Trnavský Terč, Bratislavské noviny, ZIM Levické reklamné noviny, GA-gratis a i. V Moravskom Sv. Jáne vychádzajú noviny občianskeho združenia 90871.sk, v Devínskej Novej Vsi vydáva noviny Devínska Inak (obdoba LPM). Ti sa sústredili napríklad najskôr na print, potom vylepšili web.
Neberiem Vám ani Váš názor na frázovitý úvodník. Píšem tak, ako to cítim. A verím, že tieto pre Vás frázy nezostanú len frázami. Myšlienka o sieťovaní nie je nová. Rovnako nápad so "šošovicovaním". Rozprávame sa o tom medzi sebou už roky. Lenže ja nie som typ, ktorý zostane len pri slovách. Mám rada činy, a preto som posadila šikovných ľudí z môjho okolia za jeden stôl. Nech to každý chápe podľa seba, ale je to môj úprimný záujem dosiahnuť to, aby sme sa zbytočne jednotlivo nevybíjali, ale pracovali spoločne, ak máme rovnaké vízie. Ak je to pre Vás neúprimné, tak Vás nebudem presviedčať. Kto má so mnou osobnú skúsenosť, môže to hodnotiť opačne.
Ja nikoho neurážam, neosočujem. Je pravda, že slovo vypustené do éteru už nezmažeme a ubližovať iným to je to posledné, na čom by som sa chcela vedome či nevedome podieľať. Ak sa niekto znižuje do úrovne osobných invektív, je to prejavom jeho nezrelosti. V diskusiách sme už za ostatné štyri roky čítali všeličo. Je pravda, že hoci som bola vždy za otvorené pole v možnosti prezentovať názory, asi sa táto spoločnosť nevyhne regulácii. Pred pár dňami sme pristúpili k zmene spôsobu pridávania komentárov na webe.
Čo sa týka politickej angažovanosti, prosím, v mojom prípade môžete pokojne používať pojem občianska angažovanosť :) Je to výstižnejšie. Aj keď nepopieram, že tam, kde končia možnosti aktivistu, otvárajú sa možnosti pre napríklad poslanca mestského zastupiteľstva. Prečo by som sa ako mladý človek nemohla aktívne zaujímať o komunálnu politiku? O to, čo sa v meste deje? Toto mi nemožno uprieť, lebo je to niečo, v čom som sa našla :) A na tejto ceste som stretla skutočne veľa inšpiratívnych ľudí. Minulý týždeň som sa zúčastnila konferencie Mesto pre ľudí - konferencii o online a offline aktivizme v meste a spolupráci samosprávy, súkromného a neziskového sektora, a verejnosti, ktorá má zmysel a prináša výsledky. To je pre mňa motor, ktorý ma poháňa vpred. A verím, že sa "nezadrhne" :)
Všetko dobré.
01.04.2014 08:05:47 | Steve Malacan
Dobrý deň p. Vidanová. Článok som poslal aj do redakcie s podpisom cez mailovú. Na web stránke sa všetci podpisujú s nickom. Nič konkrétne.
Ja o voze a vy o koze.
Nehovoríl som k vám osobne, ale ak k OZ, to po prvé. A vôbec ste sa nevyjadrili, ako ľudia cez vašu web stránku, hovoria hanlivo skoro na všetko najmä na osoby, ktoré si to nezaslúžili. o po druhé. Ak máte fakty a len fakty, podajte trestné oznámenie. Ale ak nie, tak prosím vás nech OZ , sympatizanati, aktivisti sa zdržia rôznych invektív, podozrení, čím šírite poplašné správy a je to na trestné oznámenie. Zatiaľ sa nič nestalo.. Vy ste im vytvorili priestor, čím ste ich de facto podporili.
Aj vy ste pracovali na mestskom úrade. Nevyjadrili ste sa konkrétne k veciam, ktoré som napísal. Opakujem nevyjadrili.
03.04.2014 00:14:22 | Fiona
Pán Říha, myslím, že kto niečo pre naše mesto urobil, môže byť aj dajako motivovaný. Ale či už je to v kultúre, športe, alebo v niečom inom, sú omnoho viac v popredí jednotlivci alebo skupiny ľudí, ako je skupina Reel, o ktorej som sa vlastne dozvedela až na základe pridelenia dotácie. Keď som si vypočúvla záznam zo zastupiteľstva, keď bola táto finančná injekcia schválená, najviac Váš počin presadzovala poslynkyňa Trenčanská z LPM. Myslím, že nebyť prepojenia na LPM, schválené by nebolo nič. Som zvedavá, ako pristúpite k žiadosti o dotáciu od inej skupiny, prípadne ako odôvodníte to, že dotácia schválená nebude. Mimochodom, 1.4. som tu písala ďalšiu výzvu na Vás. Prečo ju administrátor nezverejnil?
03.04.2014 21:40:12 | Peto, vas volic
Prosim pridavajte postupne obsah vasich novin sem na stranky LPM, aby sa k nemu dalo reagovat. Nie zo vsetkym, co tam pisete uplne suhlasim.
Dakujem
16.04.2014 19:30:22 | Emy
Pre Fionu a Steva: Prečítala som si celý nový výtlačok Lpm a bola som spokojná, konečne nejaké noviny o Malackách, ktoré sa dali čítať. Vôbec som tam nenašla také veci, o ktorých píšete Vy, asi sa na veci pozeráme odlišnými očami. Prajem týmto ľuďom veľa úspechov a nech sa nedajú odradiť nejakými podrývačmi, ako ste Vy. A mimochodom, Fiona, prečo by pan Ríha nemohol podporiť kapelu, ktorá sa mu páči?Na jeho mieste by ste asi nekonali inak.
03.12.2014 14:25:51 | Helena Sipkova
Aký je tvoj názor
Je to prakticke lebo ludia sa mozu vyjadrit a ev. krfitizovat ( v domrom ) veci ktore im lezia na srdci